Εκπαιδευτικά σεμινάρια της ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ σε συνεργασία με την Α’ Βάθμια Εκπαίδευση Νομού Ημαθίας.

Σας ενημερώνουμε ότι το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Ημαθίας ΠΡΟΣΒΑΣΗ σε συνεργασία με την Α’ Βάθμια Εκπαίδευση Νομού Ημαθίας σκοπεύει να υλοποιήσει για το Σχολικό Έτος 2018-2019 εκπαιδευτικά σεμινάρια στα εξής υλικά:

«ΓΕΦΥΡΕΣ», Εργαστήρια για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη παιδιών προσφύγων 8 – 16 ετών».
«ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ», Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αντιμετώπισης της Παιδικής Επιθετικότητας.
«Ο Κήπος με τις 11 Γάτες», Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Πρόληψης της Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών.
«ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ!», Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για την Πρόληψη του Καπνίσματος.
“Μικρή Πυξίδα Compasito”, Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στο Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης στα Δικαιώματα για παιδιά.
«Δεξιότητες για Παιδιά του Δημοτικού», Εκπαιδευτικό Υλικό Πρόληψης.
«Σεξουαλική Αγωγή & Διαφυλικές σχέσεις για μαθητές δημοτικού», Πρόγραμμα Προαγωγής της Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας.
«Από την τάξη στην ομάδα», Βιωματική Εκπαίδευση και Εμψύχωση στο Σχολείο.

Παρακαλούμε για εκδήλωση ενδιαφέροντος μέχρι τις 15/10/2018, ώστε ανάλογα με τις συμμετοχές να οριστούν οι ημερομηνίες πραγματοποίησης των εκπαιδεύσεων.

Υπάρχει δυνατότητα πραγματοποίησης των εκπαιδεύσεων και στην Νάουσα και Αλεξάνδρεια, αν υπάρξει ικανοποιητικός αριθμός συμμετοχών.

Δηλώσεις συμμετοχής καθημερινά στο τηλέφωνο της ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ 2331073125 και ώρες 9-2:30.

Ακολουθεί η αναλυτική θεματολογία των προτεινόμενων εκπαιδεύσεων:

  • Διήμερο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: «Γέφυρες- Εργαστήρια για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη παιδιών προσφύγων 8 – 16 ετών» (Κέντρο πρόληψης Δίκτυο Άλφα –Erasmus Plus KA2)

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, KA 2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices, Strategic Partnerships for school education και του έργου «Managing the refugee and migrant flows through the development of educational and vocational frames for children and adults» XENIOS ZEUS δημιουργήθηκαν από το Κέντρο Πρόληψης «Δίκτυο Άλφα» τα Εργαστήρια για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη παιδιών και εφήβων προσφύγων 8 – 16 ετών «ΓΕΦΥΡΕΣ».

Τα εργαστήρια μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς, τους επαγγελματίες υγείας και όσους εργάζονται με παιδιά και νεαρούς πρόσφυγες, στο πλαίσιο της τυπικής ή άτυπης εκπαίδευσης, προσφέροντας δραστηριότητες με τις οποίες μπορούν να εμπλουτίσουν και να συμπληρώσουν τη δουλειά που ήδη κάνουν.

Σκοπός των εργαστηρίων είναι να υποστηρίξουν τα παιδιά και τους έφηβους πρόσφυγες στη διαδικασία προσαρμογής τους στις νέες συνθήκες, με σεβασμό στην προσωπική ιστορία και προέλευσή τους και να καλλιεργήσουν την αίσθηση ασφάλειας και προσωπικού ελέγχου, προκειμένου να συνεχίσουν τη ζωή τους, επενδύοντας σε νέες σχέσεις και προοπτικές.

Οι εκπαιδευτικοί και οι επαγγελματίες υγείας που θα αξιοποιήσουν τις ΓΕΦΥΡΕΣ, συστήνεται να εκπαιδευτούν στο πλαίσιο βιωματικού σεμιναρίου που έχει σχεδιαστεί από εκπαιδευμένα στελέχη των Κέντρων Πρόληψης και να συμμετέχουν σε ομάδα υποστήριξης καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής του υλικού στα παιδιά και στους νέους.

  • Διήμερο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αντιμετώπισης της Παιδικής Επιθετικότητας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ»

Η επιθετικότητα στην παιδική και την εφηβική ηλικία είναι ένα φαινόμενο παγκόσμιο. Υπάρχει από τότε που υπάρχει ο άνθρωπος και εκδηλώνεται με διάφορους τρόπους, ανάλογα με την ηλικία, τα κίνητρα και το σκοπό που επιδιώκει.

Καθένας έχει το δικαίωμα να τον σέβονται και την υποχρέωση να σέβεται τους άλλους. Δυστυχώς, όμως, στο σχολείο εκδηλώνονται πολλές φορές διάφορες μορφές επιθετικότητας, των οποίων ο βαθμός σοβαρότητας είναι διαφορετικός σε κάθε περίπτωση.

Το «Σπίτι των παιδιών» αποτελεί ένα πρωτότυπο πρόγραμμα πρόληψης που δημιουργήθηκε από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου Πρόληψης της Εξάρτησης από Ναρκωτικά και Προαγωγής της Υγείας ΠΥΞΙΔΑ και αποσκοπεί στο να βοηθήσει τα παιδιά να αναγνωρίσουν τις αντιλήψεις τους για την επιθετικότητα, να βρουν άλλους τρόπους έκφρασης των συναισθημάτων τους, να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση των παιδιών για τα συναισθήματα των άλλων και να εμπνεύσει μιαν ατμόσφαιρα ομαδικότητας και ενδιαφέροντος για τον άλλον.

Το υλικό βασίζεται στη βιωματική προσέγγιση και χρησιμοποιεί δραστηριότητες ενεργητικής μάθησης, κατάλληλες για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Προσπαθεί να προσφέρει ένα φανταστικό πλαίσιο «το σπίτι των παιδιών», στο οποίο τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία μέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας να επεξεργαστούν θέματα της καθημερινότητας τους.

  • Μονοήμερο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: «Ο Κήπος με τις 11 Γάτες»

Λίγα λόγια για το παραμύθι……

Ο Κήπος με τις 11 Γάτες είναι ένα εικονογραφημένο παραμύθι που αφορά την πρόληψη της χρήσης ουσιών και απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 5 – 12 ετών. Το εκπληκτικό παραμύθι του Ιταλού συγγραφέα και ψυχολόγου Λουτσιάνο Μοράτι αφηγείται τις περιπέτειες 11 σκανταλιάρηδων γάτων. Μέσα από τα μάτια του Χιονάτου και του Μουσούδη, τις σκανδαλιές της Βούλας και της Λευκής και τις σοφές συμβουλές του γερό – Νώε, οι μικροί μας μαθητές θα γνωρίσουν την πορεία τους από την παιδική ηλικία ως την ωριμότητα.

Οι 11 γάτες μας καλούνται να αντιμετωπίσουν τους φόβους, τα άγχη και τις αδυναμίες τους τόσο μέσα στο ασφαλές περιβάλλον του πανέμορφου κήπου τους, όσο και έξω από αυτόν, σε έναν μεγάλο και θορυβώδη δρόμο.. στον πραγματικό κόσμο.

Υπάρχει πράγματι ένα φανταστικό καταφύγιο όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι ή ευτυχία είναι η ικανότητα να μπορείς να απολαύσεις τα θετικά στοιχεία της ζωής; Άραγε η γνωριμία με την γάτα του Σιάμ και την υπόσχεσή της για εύκολες λύσεις, θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα ή είναι πιο αποτελεσματική η συμβουλή του Νώε: «Το μόνο που χρειάζεται είναι η εμπιστοσύνη στον εαυτό σου και η αγάπη της οικογένειάς σου».

Η προσέγγιση πρόληψης που χρησιμοποιείται μέσα από το παραμύθι τοποθετεί τον ίδιο το μαθητευόμενο στο κέντρο της μάθησης και προσπαθεί να τον ευαισθητοποιήσει αλλά και να του επιτρέψει να διερευνήσει στάσεις, γνώσεις, συναισθήματα, αξίες, πεποιθήσεις με ασφαλή τρόπο.

Για το λόγο αυτό, δίνεται έμφαση στην εφαρμογή ενεργητικών και εμπειρικών μεθόδων διδασκαλίας μέσα από την αλληλεπίδραση, την ομάδα, το παιχνίδι και τη δημιουργική έκφραση.

Το παραμύθι δεν έχει καλό ή κακό τέλος. Δεν προσφέρει έτοιμη λύση, αλλά επιτρέπει στο δάσκαλο και στα παιδιά να διερευνήσουν τα δικά τους συναισθήματα, σκέψεις και προβληματισμούς και να δώσουν τις δικές τους λύσεις.

  • Διήμερο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για την Πρόληψη του Καπνίσματος στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: «ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ!»

Λίγα λόγια για τη φιλοσοφία του προγράμματος….

Το υλικό «Κάπνισμα; Όχι εμείς!» είναι αποτέλεσμα συνεργασίας των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Ν. Θεσσαλονίκης (ΕΛΠΙΔΑ, ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΦΑ, ΠΥΞΙΔΑ, ΣΕΙΡΙΟΣ), Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ, Ν. ΞΑΝΘΗΣ, ΟΚΑΝΑ, ΕΠΙΨΥ, ΕΚΤΕΠΝ, Α.Ν.Θ. «ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ». Σκοπός του προγράμματος είναι η πρόληψη του καπνίσματος σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου, των τάξεων Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄. Η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο είναι μια κρίσιμη περίοδος για τη διαμόρφωση των στάσεων και των αντιλήψεων σχετικά με το κάπνισμα.

Η εφαρμογή του προγράμματος στηρίζεται στην ανάπτυξη κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων το οποίο στοχεύει στη διαμόρφωση συμπεριφορών που προάγουν την ψυχοκοινωνική υγεία. Αξιοποιεί τη βιωματική μάθηση, ενισχύει την ικανότητα μάθησης και οδηγεί προς την κατεύθυνση κοινωνικών αλλαγών στο σχολικό πλαίσιο.

Η θεματολογία του σεμιναρίου περιλαμβάνει:

Παρέμβαση για μαθητές, γονείς, κηδεμόνες, εκπαιδευτικούς, επιρροή των συνομηλίκων, θέματα σχετικά με το τι είναι εξάρτηση, κάπνισμα και νικοτίνη.

Η μεθοδολογία βασίζεται στην ενεργητική μάθηση και επιτρέπει στους συμμετέχοντες να εξερευνήσουν τις στάσεις, τις αξίες και τις πεποιθήσεις τους ενώ παράλληλα ανταλλάσσουν εμπειρίες.

  • Διήμερο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στο Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης στα Δικαιώματα για παιδιά: “Μικρή Πυξίδα Compasito”

Τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι σαν μια πανοπλία: σε προστατεύουν. Είναι σαν κανόνες, επειδή σου λένε πώς να συμπεριφερθείς. Είναι, ακόμη, σαν δικαστές, επειδή μπορείς να καταφύγεις σε αυτά. Είναι αφηρημένα, όπως τα συναισθήματα, και, όπως τα συναισθήματα, ανήκουν σε όλους και υπάρχουν ότι κι αν συμβεί.

Είναι όπως η φύση, γιατί μπορούν να καταπατηθούν, και όπως το πνεύμα, επειδή δεν μπορούν να καταστραφούν. Όπως ο χρόνος, μας αντιμετωπίζουν όλους με το ίδιο τρόπο – πλούσιους, φτωχούς, νέους και γέρους, λευκούς και μαύρους, ψηλούς και κοντούς. Μας προσφέρουν σεβασμό και μας επιφορτίζουν με το χρέος να αντιμετωπίζουμε και τους άλλους με σεβασμό. Όπως και στην περίπτωση της καλοσύνης, της αλήθειας και της δικαιοσύνης, μπορούμε να διαφωνούμε για τον ορισμό τους, αλλά τις αναγνωρίζουμε όταν τις συναντούμε.

Λίγα λόγια για τα δικαιώματά σου.

Όλα τα παιδιά έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα που ορίζονται από τις διεθνείς συμβάσεις, το Σύνταγμα και τους νόμους.

Το σημαντικότερο κείμενο για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΟΗΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. Η Σύμβαση αυτή, που υπογράφτηκε το 1989 από τα κράτη –μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ρυθμίζει τις υποχρεώσεις των κρατών για την προστασία και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού. Το 1992 έγινε νόμος και στη χώρα μας (Ν. 2101/92).

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων:

Συμμετοχή (δικαίωμα στη έκφραση γνώμης, την πληροφόρηση, τον ελεύθερο χρόνο, κ.λ.π.).

Προστασία (από κάθε μορφής κακοποίηση, εκμετάλλευση, διάκριση, ρατσισμό, κ.λ.π.).

Παροχές (δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την ψυχαγωγία, κ.λ.π.).

 

Καλώς ήρθατε στο Compasito!

Ένα εγχειρίδιο για την εκπαίδευση των παιδιών στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Το COMPASITO είναι εμπνευσμένο και χτισμένο πάνω στη φιλοσοφία και τις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις του COMPASS – εκπαιδευτικό εγχειρίδιο στα ανθρώπινα δικαιώματα για τους νέους, το οποίο αναπτύχθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης το 2002.

Το εγχειρίδιο παρέχει συγκεκριμένο περιεχόμενο σχετικά με την εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα, μια μη τυπική εκπαιδευτική μεθοδολογία –βασισμένη στην ενεργή συμμετοχή και τις προσωπικές εμπειρίες των μαθητών- και μια διαπολιτισμική προσέγγιση.

Το COMPASITO σχεδιάστηκε για εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές που δουλεύουν με παιδιά, δασκάλους, φροντιστές και γονείς, ειδικά αυτούς που επιδεικνύουν ενδιαφέρον στην εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα με παιδιά και αυτούς που αναζητούν πρακτικά εργαλεία για να συζητήσουν με τα παιδιά θέματα που αφορούν αξίες και κοινωνικά ζητήματα. Οι δραστηριότητες απευθύνονται σε παιδιά από 6 έως 13 ετών.

«Ανθρώπινα δικαιώματα

είναι αυτό που κανείς δεν μπορεί να σου στερήσει»

Rene Cassin

  • Τριήμερο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στο Εκπαιδευτικό Υλικό Πρόληψης:
    «Δεξιότητες για Παιδιά του Δημοτικού»

Εκπαιδευτικό υλικό του αγγλικού εκδοτικού οίκου TACADE – ΚΕ.Θ.Ε.Α.

Το σημερινό παιδί του δημοτικού δεν αντιμετωπίζει μόνο τις συνηθισμένες αβεβαιότητες που έχουν σχέση με την αλλαγή και την εφηβεία, αλλά και πολλές κοινωνικές, πολιτιστικές και περιβαλλοντικές πιέσεις (επιρροή ΜΜΕ, έξαρση της επιθετικότητας, χρήση ουσιών).

Τα παιδιά πρέπει να παίξουν ενεργό ρόλο στην προστασία τους. Πρέπει να καλλιεργήσουν δεξιότητες, π.χ. οριοθέτηση, επικοινωνία, να μάθουν να ξεπερνούν τα εμπόδια, λήψη αποφάσεων, και πρέπει να μάθουν να τις αξιοποιούν.

Το Πρόγραμμα «Δεξιότητες για Παιδιά του Δημοτικού», γράφτηκε για την κάλυψη αυτών των αναγκών και παρέχει μια θετική προσέγγιση πρόληψης της κακοποίησης και προαγωγής της προστασίας του παιδιού, που βασίζεται στις δεξιότητες.

Στόχος του είναι η εκπαίδευση των παιδιών σε προσωπικές δεξιότητες όπως η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμηση, ο αυτοέλεγχος, η έκφραση και η διαχείριση έντονων συναισθημάτων, αλλά και σε κοινωνικές δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η αντίσταση σε επιρροές, η υπευθυνότητα, η επίλυση προβλημάτων, η κριτική σκέψη και η λήψη αποφάσεων.

Οι «Δεξιότητες για παιδιά Δημοτικού» προωθούν τη συνεργασία ανάμεσα στους δασκάλους, τα παιδιά του σχολείου, τους γονείς, καθώς παράλληλα δημιουργούνται ομάδες γονέων στους οποίους παρέχεται ανάλογη εκπαίδευση.

Ενότητες Εκπαιδευτικού Υλικού «Δεξιότητες για Παιδιά του Δημοτικού»

Εγχειρίδιο: περιλαμβάνει το θεωρητικό υπόβαθρο και τις οδηγίες για την προσωπική και κοινωνική εκπαίδευση που στοχεύει στην προστασία του παιδιού.

Εργαστήρια για το σχολείο: περιλαμβάνει 10 εργαστήρια για όλο το προσωπικό του σχολείου και τη σχολική κοινότητα.

Εργαστήρια για γονείς: περιλαμβάνει 6 εργαστήρια που απευθύνονται στους γονείς και στην οικογένεια του παιδιού.

Διδακτικές κάρτες: περιλαμβάνει 33 κάρτες με δραστηριότητες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι δάσκαλοι με τα παιδιά. Οι δραστηριότητες αυτές βασίζονται στην ομαδική δουλειά και στη συνεργατική μάθηση. Περιέχουν 3 βασικά θέματα και 30 κατ΄ επιλογή.

Κατά την εφαρμογή του οι εκπαιδευτικοί έχουν υποστήριξη από το Κέντρο Πρόληψης είτε ατομική είτε με την εφαρμογή βιωματικού εργαστηρίου μέσα στη σχολική τάξη.

  • Διήμερο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: Σεξουαλική Αγωγή & Διαφυλικές σχέσεις για μαθητές δημοτικού

Λίγα λόγια για το υλικό

Το πρόγραμμα «Σεξουαλική Αγωγή και Διαφυλικές Σχέσεις» έγινε με στόχο να συμβάλλει στην προαγωγή της ψυχικής και σεξουαλική υγείας, καθώς η σχολική ηλικία θεωρείται κατάλληλη για να λάβει το παιδί τα πρώτα ερεθίσματα που θα συντελέσουν στην ομαλή ψυχοσεξουαλική του ανάπτυξη.

Η προσπάθεια αυτή επιδιώκει να δώσει στο παιδί δημοτικού τη δυνατότητα να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του, να μάθει για το άλλο φύλο και για τις σχέσεις που αναπτύσσει με τα σημαντικά πρόσωπα της ζωής του.

Το πρόγραμμα, συνδυάζοντας την επιστημονική γνώση με τη βιωματική προσέγγιση και δίνοντας στο παιδί κεντρικό ρόλο, θέτει τις κατάλληλες προϋποθέσεις, ώστε να αναπτύξει και να επεξεργαστεί θέματα που αφορούν στη σύνθετη έννοια της σεξουαλικότητας. Η σεξουαλικότητα είναι μια έννοια πολυδιάστατη, που αφορά στη βιολογική, γνωστική, ψυχική, συναισθηματική και κοινωνική πλευρά του ανθρώπου. Ξεκινάει από τη γέννησή του και χαρακτηρίζει το σύνολο της ζωής του.

Το πρόγραμμα είναι εναρμονισμένο στο γνωστικό και ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο και στις ανάγκες των παιδιών δημοτικού. Ο εκπαιδευτικός, ως συντονιστής, διευκολύνει την ενεργό συμμετοχή και την αλληλεπίδραση των παιδιών. Η μέθοδος και το υλικό του προγράμματος έχουν στόχο να κινήσουν το ενδιαφέρον των παιδιών και να προσεγγίσουν τη γνώση με τρόπο βιωματικό, αξιοποιώντας τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους.

Η υλοποίηση του προγράμματος γίνεται σε 12 δίωρες συναντήσεις του εκπαιδευτικού με τους μαθητές του και οι συναντήσεις έχουν συγκεκριμένη θεματολογία. Επιπλέον, το πρόγραμμα περιλαμβάνει 2 δίωρες συναντήσεις του εκπαιδευτικού με τους γονείς των μαθητών του. Προτείνεται η πρώτη συνάντηση να πραγματοποιηθεί στην αρχή του προγράμματος και η δεύτερη συνάντηση μετά την ολοκλήρωσή του.

  • Διήμερη Βιωματική Εκπαίδευση και Εμψύχωση στο Σχολείο: «Από την τάξη στην ομάδα»

Σε ένα σχολείο που αλλάζει, σε μία διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνία και εποχή, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να έχουν πολλαπλούς ρόλους και να αντιμετωπίζουν αυξημένες ανάγκες στο σχολικό πλαίσιο. Οι δυσκολίες στην επικοινωνία, τα προβλήματα συμπεριφοράς, οι συγκρούσεις, η απομόνωση, η εσωστρέφεια, επιβάλλουν την αναζήτηση και εφαρμογή νέων μοντέλων μάθησης και λειτουργίας στο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται μεθόδους και προσεγγίσεις που να κινητοποιούν τους μαθητές και να αγγίζουν τη συναισθηματική και κοινωνική τους ζωή, δίνοντας νέες διαστάσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η βιωματική εκπαίδευση, εμπλέκοντας ενεργά τους μαθητές στη παραγωγή της γνώσης μέσα από την εμπειρία, και στην κατανόηση και επίλυση των προβλημάτων που τους απασχολούν αποτελεί μία νέα πρόταση, που έρχεται να αντιπαρατεθεί σε παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας. Η βιωματική προσέγγιση, συνήθως συνδυάζεται με την εφαρμογή προγραμμάτων, που έχουν ως στόχο την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας, τη βελτίωση των δεξιοτήτων των μαθητών και την ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους.

Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, που έρχονται αντιμέτωποι με δυσκολίες στην τάξη, κατανοούν ότι η ανάπτυξη δεξιοτήτων που συνδέονται με τις ανθρώπινες σχέσεις και την επικοινωνία συμβάλλουν όχι μόνο στην προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, αλλά επίσης στην εξομάλυνση των διαφορών στην τάξη και στη συνολικότερη βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος.

Η διαμόρφωση ενός σεμιναρίου εστιασμένου σε θέματα εμψύχωσης ομάδων στο σχολικό πλαίσιο προήλθε από την ανάγκη υποστήριξης των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, στο πλαίσιο των οποίων η ομαδική λειτουργία είναι κεντρική.

Παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού σεμιναρίου

Το σεμινάριο περιλαμβάνει θεωρητικά στοιχεία της λειτουργίας των ομάδων και, ειδικότερα, των ομάδων στο μαθητικό πλαίσιο καθώς και προτάσεις εφαρμογής βιωματικών δραστηριοτήτων στην τάξη που αφορούν τη γνωριμία των μελών της ομάδας, τη συνεργασία τους αλλά και την καλλιέργεια της αυτογνωσίας, την έκφραση και αποδοχή του εαυτού, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την βελτίωση της επικοινωνία με τους άλλους.

Θέματα όπως ο ρόλος του εμψυχωτή – συντονιστή της ομάδας, ο σχεδιασμός και η οργάνωση των συναντήσεων της ομάδας και των προτεινόμενων δραστηριοτήτων, η διαδικασία και η μέθοδος της εμψύχωσης θα συζητηθούν, ενώ θα δοθεί η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να δοκιμάσουν μέσα από την εφαρμογή βιωματικών ασκήσεων τους ρόλους αυτούς, να εμπλουτίσουν την εμπειρία τους και να λάβουν υποστήριξη στην εφαρμογή βιωματικών δραστηριοτήτων στο σχολείο, στο πλαίσιο εφαρμογής προγραμμάτων Αγωγής Υγείας.

Με εκτίμηση

Η Επιστημονικά Υπεύθυνη

Τσολάκη Χριστίνα

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...